وبلاگ

مقالات سایت

کاربرد فناوری های نرم افزار تری دی مکس در معماری دیجیتال

اردیبهشت ۵, ۱۳۹۶

کاربرد فناوری های نرم افزار

 تری دی مکس در معماری دیجیتال

Autodesk 3Ds Max

تمامی دوره ها بصورت کاربردی و حرفه ای بصورت ۱۰۰درصد تضمینی

مدرس:مهندس مهدی مقتدی نژاد

کارشناس ارشد معماری

ضرورت و هدف از برگزاري  :   بدون شک نرم افزار ۳dsmax  یک نرم افزار کاملا حرفه ای در جهت ساخت مدل های سه بعدی ونیز طراحی داخلی و خارجی، متحرک سازی و تیزر های می باشد ،

فصل اول : آشنايي با محيط تری دی مکس

آشنايي با Viewport ها
کار با پانلهاي فرمان
آشنايي با ابزارهاي کنترلي
مديريت فايلها
عمليات Hold و Fetch
تهيه پشتيبان از اطلاعات
ادغام و تعويض اجسام (Merge & Replace)
Import و Export فايلها در تری دی مکس

فصل دوم : نحوه تنظيم محيط کار و شيوه هاي نمايش صحنه

نحوه انتخاب يک Viewport
آشنايي با ابزارهاي تغيير Viewport
دوران نماي داخل Viewport
پنهان نمودن اجسام (Hide)
منجمد کردن اجسام (Freeze)
استفاده از شبکه هاي شطرنجي راهنما
تغيير واحدهاي اندازه گيري
کنترلهاي Snap

فصل سوم : ساختن اجسام در تری دی مکس

مفاهيم اوليه براي رسم اجسام Primitives
نحوه رسم کره (Sphere)
نحوه رسم مکعب (Box)
رسم اجسام با استفاده از صفحه کليد
نحوه رسم استوانه (Cylinder)
روش ساخت Chamfer Box
نحوه رسم اشکال دو بعدي
نحوه رسم خط (Line)
نحوه رسم کمان (Arc)
نحوه رسم دايره (Circle)
استفده از متن (Text)

فصل چهارم : انتخاب اجسام و تبديلات
روشهاي انتخاب اجسام
روش انتخاب چند جسم
انتخاب بصورت گروهي
نحوه انتخاب معکوس
روش گروهبندي اجسام
آشنايي با سيستم هاي مختصات ۳ds max
کار با دکمه هاي Axis Constraints
روش تغيير محل نقطه قطب
تغيير مرکز دوران
روش تغيير مقياس
تراز کردن اجسام (Align)
ايجاد قرينه از اجسام (Mirror)
کار با آرايه ها
کار با لايه ها

فصل پنچم: اصلاح اجسام در تری دی مکس

مدل سازی با Convert to Edit Spline, Convret to Nurbs، Convert to Edit poly

فصل ششم: ویرایش اشیا با استفاده از Compound Objects

فصل هفتم: ویرایش اشیا با استفاده از Modifier List

فصل هشتم: اضافه کردن مبلمان به پروژه و تنظیمات مربوط به آن

فصل نهم:آشنایی با پلاگین های تری دی مکس و نحوه نصب آنها

فصل دهم: اجرای یک پروژه داخلی و خارجی با مدل سازی با مکس

فصل یازدهم: اجرای یک پروژه داخلی و خارجی با مدل سازی با مکس و وارد کردن فایل اتوکد و ویرایش آن

فصل دوازدهم: دوربین، نور پردازی،استفاده از مواد و نقوش، رندر گیری

نویسنده: